Diefenbach, Sarah und Ullrich, Daniel und Lindermayer, Tim und Isaksen, Kaja-Lena: Responsible Automation: Exploring Potentials and Losses Through Automation in Human-Computer Interaction from a Psychological Perspective. (Study 1 and Study 2). 29. Juli 2024. Open Data LMU. 10.5282/ubm/data.514
Staudigl, T.: Data for: Schreiner et al.: Spindle-locked ripples mediate memory reactivation during human NREM sleep (Nature Communications, 2024). 1. Mai 2024. Open Data LMU. 10.5282/ubm/data.487
Staudigl, Tobias: Data for: Griffiths et al.: Electrophysiological signatures of veridical head direction in humans. (2024, Nature Human Behaviour). 7. Februar 2024. Open Data LMU. 10.5282/ubm/data.439
Gensichen, Jochen und Schmidt, Konrad und Sanftenberg, Linda und Kosilek, Robert Philipp und Friemel, Chris und Beutel, Antina und Dohmann, Johanna und Heintze, Christoph und Prescott, Hallie C. und Reips, Ulf-Dietrich und Schauer, Maggie und Lindemann, Daniela und Brettschneider, Christian und Dreischulte, Tobias und Zwißler, Bernhard und Elbert, Thomas: PICTURE – PTSD after ICU Survival Caring for Patients with Traumatic Stress Sequelae following Intensive Medical Care A multi-center, observer-blinded, randomized, controlled trial with a psychological intervention. 2024. Open Data LMU. 10.5282/ubm/data.557
Ullrich, Daniel und Isaksen, Kaja-Lena und Butz, Andreas und Diefenbach, Sarah: Improving the potential of hybrid teaching by a representation of remote students through a physical avatar in the classroom. 18. Oktober 2023. Open Data LMU. 10.5282/ubm/data.418
Ullrich, Daniel und Butz, Andreas und Diefenbach, Sarah: The development of overtrust: An empirical simulation and psychological analysis in the context of human-robot interaction. 8. Februar 2021. Open Data LMU. 10.5282/ubm/data.196
Diefenbach, Sarah und Anders, Laura: The Psychology of Likes: Relevance of Feedback on Instagram and Relationship to Self-esteem and Social Status. 2021. Open Data LMU. 10.5282/ubm/data.244
Hobmeier, Matthias: Anhänge zur Forschungsarbeit „Community Music als pädagogisches Mittel im sonderpädagogischen Schulalltag“. 2020. Open Data LMU. 10.5282/ubm/data.191