Zitation: Becker, Matthias und Bogner, Martin und Bross, Fabian und Bry, François und Campanella, Caterina und Commare, Laura und Cramerotti, Silvia und Jakob, Katharina und Josko, Martin und Kneißl, Fabian und Kohle, Hubertus und Krefeld, Thomas und Levushkina, Elena und Lücke, Stephan und Puglisi, Alessandra und Regner, Anke und Riepl, Christian und Schefels, Clemens und Schemainda, Corina und Schmidt, Eva und Schneider, Stefanie und Schön, Gerhard und Schulz, Klaus und Siglmüller, Franz und Steinmayr, Bartholomäus und Störkle, Florian und Teske, Iris und Wieser, Christoph: ARTigo – Social Image Tagging [Dataset and Images]. 15. November 2018. Open Data LMU. 10.5282/ubm/data.136
DOI: 10.5282/ubm/data.136
Dieser Datensatz steht unter der Creative Commons Lizenz
CC BY-NC-SA 4.0
Beschreibung
ARTigo is a platform that uses crowdsourcing to gather annotations (tags) on works of art (see http://www.artigo.org/). The dataset is compromised of 54.497 objects, which are associated with 18.492 artists (11.519 of which are either anonymous or unknown), 295.343 German-, French-, English-language tags, and 9.669.410 taggings. It is based on a cleansed database dump dated November 15, 2018. The cleansing concerned only the metadata of the objects; tags and taggings are provided „as is“. A current but uncleansed version of the data is available via a RESTful API at: http://www.artigo.org/api.html. The data is licensed under Creative Commons BY-NC-SA 4.0. If you are unsure whether your project is a commercial use, please contact us at: hubertus.kohle@lmu.de.
Keywords
Game With a Purpose, Social Tagging, Digital Humanities, Digital Art History
Quelle
http://www.artigo.org/
Referenzen
Bry, François; Schefels, Clemens; Schemainda, Corina (2018): Eine qualitative Analyse der ARTigo-Annotationen. In: Kuroczyński, Piotr; Bell, Peter; Dieckmann, Lisa (Eds.): Computing Art Reader: Einführung in die digitale Kunstgeschichte, Heidelberg, S. 97–114.
Kohle, Hubertus (2012): Kunstgeschichte goes Social Media. Laien optimieren eine Bilddatenbank – mit einem digitalen Spiel. In: Aviso: Zeitschrift für Wissenschaft und Kunst in Bayern, Nr. 3.
Schneider, Stefanie; Kohle, Hubertus (2017): The Computer as Filter Machine: A Clustering Approach to Categorize Artworks Based on a Social Tagging Network. In: Artl@s, Vol. 6, Nr. 3: S. 81–89.
Wieser, Christoph; Bry, François; Bérard, Alexandre; Lagrange, Richard (2013): ARTigo: Building an Artwork Search Engine With Games and Higher-Order Latent Semantic Analysis. In: Proceedings of Disco 2013, Workshop on Human Computation and Machine Learning in Games at HComp, Palm Springs, CA, USA.
Dokumententyp: | Daten |
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Name der Kontaktperson: | Kohle, Hubertus |
E-Mail der Kontaktperson: | hubertus.kohle at lmu.de |
URL der Kontaktperson: | https://www.kunstgeschichte.uni-muenchen.de/personen/professoren_innen/kohle/index.html |
Fakultät: | Fakultät für Geschichts- und Kunstwissenschaften
Fakultät für Mathematik, Informatik und Statistik |
Dewey Dezimalklassifikation: | 000 Allgemeines, Informatik, Informationswissenschaft
700 Künste und Unterhaltung 700 Künste und Unterhaltung > 720 Architektur 700 Künste und Unterhaltung > 750 Malerei 700 Künste und Unterhaltung > 770 Fotografie, Computerkunst |
ID-Code: | 136 |
Hochgeladen von: | Hubertus Kohle |
Hochgeladen am: | 18. Dez. 2018 13:36 |
Letzte Änderungen: | 20. Mrz. 2023 08:55 |
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